Reklamácie a sťažnosti predstavujú špecifický typ zákazníckych požiadaviek, ktoré sú riešené pomocou elektronického formulára, ktorý vypĺňa pracovník oprávnený na prijímanie reklamácií alebo sťažností.
Po vyplnení povinných údajov a čísla zmluvného účtu zákazníka, sú na základe čísla zmluvného účtu doplnené údaje o zákazníkovi zo SAP-u. Po odoslaní formulára je spustený proces spracovania.Proces je kombináciou automatických a manuálnych úloh. Automatické úlohy dopĺňajú do atribútov formulára alebo atribútov procesu požadované údaje alebo kontrolujú povinné polia. Manuálne úlohy dopĺňajú pracovníci na základe svojich rolí počas vykonávania úloh do príslušných záložiek formulára. Všetky vyplnenia sú kontrolované na základe automatických metód. Kontroluje sa napríklad, či proces nie je spustený opakovane alebo či sú všetky povinné polia vyplnené.Tak ako pri ostatných zákazníckych požiadavkách majú spracovatelia reklamácií a sťažností k dispozícií možnosť tlače potrebných dokumentov vo formáte PDF.